Питання наші, відповіді Ваші – Лілія Вікторівна Стахурська
А чи могли б ви відверто розповісти про себе? Для когось дивно це почути, а хтось із радістю поділиться.
Сподіваємось, що цей проект започаткує нову творчу справу, з якої ліцеїсти черпатимуть сили, енергію, знання, натхнення, світло і тепло для душі.
Про багатогранне життя наших вчителів у рубриці "Знайомтесь!"
Учитель математики, класний керівник. - Лілія Вікторівна Стахурська
Що Вас привело в Русанівський ліцей?
Моя мрія. Я знала про Русанівський ліцей ще дуже давно. Раніше тут проводили відкриті уроки для вчителів, я на них ходила, й вони справили на мене велике враження. Особливо зацікавленість дітей у навчанні, вчителів в їх роботі, цей запал. Я дуже багато років мріяла сюди потрапити бо це, як мінімум, найкраща школа Києва. Але вважаю, що потрапила сюди все-таки випадково.
Випадково? А як це?
Настав такий момент, коли мені було цікаво попрацювати в приватних школах, зрозуміти, що це таке. Це був наче паралельний всесвіт, робота в них дуже сильно розширила мій світогляд, дала зрозуміти важливі речі щодо викладання, спілкування з дітьми та вміння поважати людську особистість. Пропозиція працювати в Русанівському ліцеї поступила до мене, коли я вже не шукала роботу в фізматі. На той момент з приватною школою у мене не склалося, і я вирішила, що це крутий поворот, яким треба скористатися. Я вирішила, що це не випадково. Це мій шлях, моя доля.
Ви казали, що І.А.Кушнір надихнув Вас на роботу вчителя. Як це сталось?
На одному зі своїх занять він сказав, що з мене вийде хороший вчитель, бо в мені є ось цей «стрижень». Мені ця фраза запала в душу. Насправді моя перша вища освіта - економічна. Проте, шукаючи роботу, я зрозуміла, що це не моє. Тоді я спробувала себе у сфері репетиторства математики, і мені зайшло. Тому я вступила на педагогічний факультет, отримавши другу вищу освіту.
Що найбільше Вам подобається у вашій роботі?
Думаю, робота з дітьми. Спілкування з молодим поколінням – це як безмежна батарейка, якою ти можеш підживлюватись. Крім того, цікаво бачити зміну поколінь, бо ви всі такі різні, але всі по-своєму круті.
Чи бувало таке, що ваші учні Вас надихали?
Так, до другої ночі готуватися до уроку 🙂
Який один з обов'язків вчителів Ви б хотіли прибрати?
Точно бюрократію, бо заповнення журналів, забирає багато часу та енергії, а натомість не отримуєш ніякої емоційної віддачі.
А от коли перевіряєш роботи учнів, то я ніби спілкуюся з кожною дитиною у себе в голові. Хоч дуже втомлюєшся від всіх цих перевірок, але це зворотний зв'язок. Тому цю частину роботи я точно не прибирала б.
А яка Ваша улюблена тема з математики?
Ой, після семінарів А.І.Кушніра я стала абсолютною фанаткою геометрії. А найулюбленіша тема з алгебри – це тригонометрія. Обожнюю тригонометричні спрощення, бо вони чимось відповідають моїй натурі: в якому напрямку ти не поплив би, якщо помилок немає, то дійдеш до результату.
Дуже позитивно)
Яку б пораду Ви дали собі у свої шкільні роки?
Робити домашку. У школі я була такою ледачою. Кожного разу, коли згадую, то уявляю, якби я себе вчила… Співчуваю собі.
Як би Ви працювали не вчителькою, то ким би Ви були?
Я дуже захоплююся мистецтвом. Свого часу я цікавилась біографією художників: від середньовіччя до сучасності, тож хотіла бути якось пов'язана з цим. Якщо говорити про зовсім фантастичне, то я б мріяла працювати в картинній галереї або музеї.
Тобто Ви більше хотіли б вивчати, а не створювати?
Так, мені здається, я - споживач. У мене дуже високі вимоги до поняття «геній» та до самої себе. Я дотримуюсь думки, що краще не створювати посередній продукт, бо його і так багато. Тому хотілось би більше споглядати.
Яка Ваша подорож мрії?
Полетіти в США, орендувати яку-небудь машину та разом зі своєю сім'єю проїхати усю Америку по Роут 66 – траса, яка з'єднує Нью-Йорк і ЛосАнджелес. На жаль, в теперішніх умовах таке поки що важко реалізувати. А от нещодавно одне з моїх бажань здійснилось: на зимових канікулах я побувала в Парижі й нарешті відвідала Лувр.
Чи є вислів, за яким Ви живете?
«Кращий – ворог хорошого». Коли ти намагаєшся добитись якогось ідеального результату, то він може бути зовсім не вартий витрачених на нього сил та морального виснаження.
Нагадуючи собі про це, я можу акумулювати свої сили та правильно розставити пріоритети. Краще берегти свій потенціал та свою енергію на речі, що дійсно того варті.
Думаю, актуальна для учнів фраза 🙂
Яке у Вас хобі?
Садівництво. Це шалене моє хобі останніх років. Я наче відкрила в собі прихований потенціал, коли почала висаджувати квіти на дачі. Звісно, я як вчитель математики веду статистику своїх рослин, тому підрахувала, що моя колекція троянд нараховує вже близько 400 штук – аж самій не віриться, що це вміщається на моїй ділянці.
А Ви слухаєте музику?
Так, дуже люблю музику. Слухаю все – від класики до сучасних хітів, люблю шукати якість. Я меломан.
І чи є якась улюблена пісня?
З класики люблю Адажіо Альбіноні. А в юності захоплювалась гуртом Roxette, саме їхніми найпершими піснями зі старих альбомів, які не були такими відомими. Полюбляю шукати якісь незвичайні композиції, щось особливе, хоч це й займає багато часу.
Чи є якесь питання, яке б Ви хотіли самі собі задати?
Чи буду я працювати вчителем через 20 років? Ось що цікаво: чи буде це актуально, чи буду я так само горіти…наразі, я не знаю чіткої відповіді.
Інтерв'ю брали у лютому 2023 року
учні 10-А класу Ольга Михайлик та Валерія Шафаренко