Питання наші, відповіді Ваші – Юрій Орлеанович Селезнев
А чи могли б ви відверто розповісти про себе? Для когось дивно це почути, а хтось із радістю поділиться.
Сподіваємось, що цей проект започаткує нову творчу справу, з якої ліцеїсти черпатимуть сили, енергію, знання, натхнення, світло і тепло для душі.
Про багатогранне життя наших вчителів у рубриці "Знайомтесь!"
Учитель фізики та астрономії, Заслужений вчитель України Юрій Орлеанович Селезнев
Що вам подобається в роботі в РЛ і в професії вчителя?
Поняття «роботи» та «професії» відрізняються, тому не слід їх плутати. Якщо ваша робота принаймні на 40% є вашим хобі, у ній з’являється творчість. А при суміщенні творчості з професіоналізмом, ви досягаєте успіху в будь-якій профессії. Усе це приносить задоволення тільки тоді, коли вчитель вчиться, самоудосконалюється. А спілкування з молоддю – сповільнює старіння.
Чим ви захоплюєтесь?
Полюванням і рибалкою, а ще читаю багато літератури.
А що любите читати?
Я «всеїдний», читаю абсолютно все: фантастику, поезію, детективи, історичну й наукову літературу. Зараз читаю «Життя 12 Цезарів» про Римську Імперію.
Ким би ви працювали, якщо б не стали вчителем?
Водієм пожежної машини.
Яким ви бачите ліцей в найближчому майбутньому?
Насамперед, якісне й територіальне розширення, введення нових технологій - успіхи для учнів та вчителів.
Кого з учителів ви хотіли би бачити своїм вчителем?
У нашому ліцеї всі вчителі найвищого рівня, когось виділяти не хочеться. Учителя української мови, вчителя історії і, звісно, математики і фізики. Я дуже задоволений учителями математики в Русанівському ліцеї, хоча вони всі різні. Між іншим, кожен фізик обов’язково повинен бути математиком, а ось математик фізиком – ні.
У кому з учнів ви бачите себе в шкільні роки?
Важко сказати, всі дуже різні. У всякому випадку, я не був відмінником і зразковим учнем, але й погані вчинки не робив. Як і інші – читав, грав у футбол, гандбол, завжди був у русі.
Уболіваєте за футбольні клуби?
Я – киянин у шостому поколінні, так що я, як і мій дід, як і мій батько, вболіваю за «Динамо-Київ». Ну не можу ж я за «Спартак» або «Шахтар» вболівати.
Сучасний учень. Його найважливіші якості?
Найважливіше те, що повинно бути, а не те, що є. Насамперед, у кожного учня повинна бути ціль, перспектива й висока концентрація. Не обов’язково бути «зубрилкою», просто потрібен баланс між спортом, дружбою, відпочинком, походами, навчанням, виконанням домашнього завдання – такий баланс звільняє багато часу й полегшує процес навчання.
Ви кажете, що разом з професіоналізмом має бути творчість. А які у вас джерела натхнення?
Безумовно, це життя й інформація. Побачив в Інтернеті, як дядько робить дослід неправильно – переробив його та показав семикласникам. Поспілкувався з людьми на олімпіаді – розказав щось нове вам. Це все не виникає з нічого. Ще хотів написати книгу з фізики для учнів, щоб все було по темах і розділах, а не по класах, але якось «руки не доходили».
І останнє питання: яку оцінку ви б поставили учню, який підірве термостійку колбу нагріванням?
За що оцінку? За порушення техніки безпеки? У відповідності з розпорядженням міністерства ставиться 1 бал.
Дякуємо Вам!
І вам дякую!
Інтерв’ю брали: учні 10-Б класу - Артем Шумський, Артем Волик.